TouchStore Blog

Jak na expedici před příchodem hlavní sezóny?

18. 10. 2017 | Petr Duchek | Expedice Návody

Jak na expedici před příchodem hlavní sezóny?

Zima a hlavně předvánoční období se nezadržitelně blíží, a to je pro velkou část e-shopů hlavní sezóna, kdy počet zásilek dramaticky roste. Zákazníci jsou navíc čím dál tím náročnější a očekávají, že objednané zboží bude doručeno prakticky okamžitě. Každá mála chybička nebo neefektivnost při expedici balíčku může být v tomto období kritická. Některé rizikové faktory, jako je zdržení na straně dopravců, ovlivnit nedokážeme, ale mnoho potencionálních problému můžeme efektivně eliminovat.

Jednou z hlavních příčin nespokojenosti zákazníků je, že si objednají zboží, které je uvedeno skladem, ale na našem skladu se fyzicky nenachází. Je vhodné před hlavní sezónou udělat inventuru skladu a reálný stav reflektovat na e-shopu. Případně pokud je část produktů nutné nejdříve dodat z externího skladu, uvést tuto informaci viditelně před dokončením objednávky. Pokud i přesto nastane komplikace nebo zdržení, je vhodné informovat o této situaci zákazníka s návrhem řešení.

Další z hlavních příčin nespokojenosti je, že v balíčku dorazí jiné zboží než si zákazník objedná nebo dorazí v odlišném počtu. V dnešní době se na většině produktů nachází čárový kód, které jedinečně identifikuje konkrétní produkt. Takže tento problém lze vyřešit využitím čtečky čárových kódů. Pracovník expedice jednoduše nasnímáním kódu ověří, že vkládaný produkt do balíčku je ten správný a je ve správném množství.

Jak jsme zmínili výše, pro zákazníky je stěžejní rychlost doručení. A proto by měl mít pracovník expedice okamžitý přehled o příchozích objednávkách. Není vhodné si jednou za den z e-shopu vytisknout seznam přijatých objednávek. Přihlásit se do rozhraní dopravce, kde se k objednávkám vytvoří přepravní štítky. A stoh těchto dokumentů fyzicky přenést do skladu. V mnoha papírech a štítcích je velice snadné se ztratit, a tak může lehce docházet k velkému zdržení. Naopak je vhodné řešit jednu objednávku za druhou a příslušné dokumenty (faktury, výdejky, přepravní štítky) nechat tisknout pracovníka skladu až ve chvíli, kdy je opravdu potřebuje. Zamezíte tím potenciálním zmatkům, dokážete pružně reagovat na případné změny v objednávkách a ušetříte čas obsluze e-shopu, která se může primárně zabývat komunikací se zákazníky místo tisku a přenášení dokumentů.

V neposlední řadě je vhodné dbát na správné zabalení zásilky, aby nedocházelo k poškození balíčku během přepravy. A to hlavně v předvánočním období, kdy dochází k velkému nárůstu zásilek a zacházení s balíky neprobíhá zrovna v rukavičkách. Investovaných pár korun do obalového materiálu může ušetřit mnoho budoucích nákladů (reklamace, opětovné zaslání zboží, atd.).

Na následujícím videu se podívejte, jak by ideální expedice měla vypadat:

A jak to funguje u našich zákazníků za použití expedičního systému TouchStore?

Jedním slovem skvěle!

Náhodně jsme vybrali čtyři naše zákazníky a bez jejich vědomí, že u nich testujeme rychlost a kvalitu expedice, realizovali u každého objednávku. Objednávky byly shodně vytvořeny v neděli večer. Dvě byly zaplaceny kartou, jedna byla uhrazena bankovním převodem a jedna následně dobírkou přímo řidiči.

U všech objednávek jsme ihned obdrželi potvrzení na email, že jsou úspěšně přijaty a u placených kartou i potvrzení o jejich platbě.

V pondělí v 6:43 nám přišel prvním e-mail s informací, že objednávka byla předána do skladu k expedici. A již v 11:05 přišlo potvrzení, že zásilka je úspěšně připravena a bude předána dopravci. Večer po svozu jsme obdrželi SMS zprávu, že nám bude zásilka doručena druhý den. V úterý ráno ještě dorazil e-mail s upřesnění termínu doručení.

Druhá zásilka byla expedována v pondělí v 15:50 a během 10 minut nám do emailu dorazilo potvrzení, že balíček je připraven a hned, jak jej vyzvedne dopravce, budeme moci zásilku sledovat za pomoci přiloženého trackovacího čísla.

Třetí objednávka, která byla placena převodem, byla expedována ihned po připsání platby na účet. Večer jsme obdrželi email a SMS od dopravce, že zásilka bude druhý den doručována.

Poslední objednávka byla expedována již v půl 11 dopoledne. Večer jsme obdrželi potvrzení, že dopravce zásilku přijal k doručení. Druhý den dorazil e-mail s upřesnění termínu doručení.

Všechny objednávky byly expedovány do několika hodin od jejich přijetí a to nehledě na způsob zvolené úhrady nebo zvoleného dopravce. Samotná expedice trvala v každém případě jen několik málo minut a to z důvodu, že obsah zásilek je nutné fyzicky zabalit. Přenos všech informací z e-shopu do expedičního systému a zaslání dat dopravcům proběhlo zcela automaticky bez jakékoliv prodlevy.

Pokud máte zájem zjistit, jak by expediční systém TouchStore mohl pomoci právě Vám, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se u Vás zastavíme a předvedeme, jak může být expedice snadná a rychlá.

Zpět na další články

Pište nebo volejte

Rádi Vám vše ukážeme a vysvětlíme

telefon +420 737 417 180
mail info@touchstore.cz